Μουσουλμάνοι αναγνώστες, προσοχή: αυτή η σελίδα περιλαμβάνει μόνο εδάφια Ισλαμικών κειμένων. Καμία προσωπική άποψη του συγγραφέα δεν περιλαμβάνεται εδώ.
Μη-Μουσουλμάνοι αναγνώστες: ιερά κείμενα του Ισλάμ που αποσπάσματά τους δίνονται παρακάτω είναι: το Κοράνι, οι ιερές Χαντίθ (διηγήσεις) των Σαχί Μπουχαρί και Σαχί Μουσλίμ, και η Σιράτ Ρασούλ Αλλάχ (βίος του Αγγελιοφόρου του Αλλάχ) των Μουχάμαντ ιμπν Ισχάκ, και αλ-Ταμπαρί.
Αποσπάσματα από μια ισλαμική ιστοσελίδα είναι σε μπλε χρώμα, και από τα ιερά ισλαμικά κείμενα σε πράσινο, αποδιδόμενα σε καθομιλούμενη νεοελληνική από το συγγραφέα. Οι δικές-μου φράσεις είναι σε μαύρο χρώμα, και τα επεξηγηματικά-μου σχόλια είναι σε αγκύλες και σε πλάγια γραφή [έτσι]. Άλλα παρενθετικά σχόλια (έτσι) ανήκουν στα πρωτότυπα ισλαμικά αποσπάσματα. Οι προσδιορισμοί “Προφήτης”, “Αγγελιοφόρος”, και “Απόστολος” αναφέρονται στον Μωάμεθ.
Διαβάζουμε στο Το Ισλάμ είναι Ειρήνη (http://www.islamispeace.org.uk) για τον χαρακτήρα του Μωάμεθ:
«Καθώς μεγάλωνε, ο Μωάμεθ (α.τ.δ.ε.)(*) έγινε γνωστός για τη φιλαλήθειά του, τη γενναιοδωρία, και την ειλικρίνειά του, κερδίζοντας τον τίτλο του αλ-Αμίν, του φερέγγυου. Ο Μωάμεθ (α.τ.δ.ε.) καλούνταν συχνά για να δικάσει ασυμφωνίες και για να συμβουλεύσει τους συντοπίτες-του, κατοίκους της Μέκκας.»
(*) Το (α.τ.δ.ε) είναι η μετάφρασή μου του αγγλικού (p.b.u.h.), δηλαδή του “peace be upon him”, ήτοι: “ας του δίνεται ειρήνη”, με το οποίο οι Μουσουλμάνοι ακολουθούν κάθε αναφορά στο όνομα του προφήτη-τους.
Ας δούμε μια έγκυρη άποψη επί του θέματος:
Μπουχαρί:Τ7Β67Α427 «[Ο Μωάμεθ είπε,] “Εις το όνομα του Αλλάχ, αν κάνω έναν όρκο και αργότερα βρω κάτι άλλο που είναι καλύτερο, τότε κάνω το καλύτερο και παραμερίζω τον όρκο-μου.”»
Και ορίστε τί απαίτησε ο Μωάμεθ για τους όρκους των άλλων:
Κοράνι 9:12 «Κι αν αυτοί [οι άπιστοι] σπάσουν τον όρκο-τους μετά τη συμφωνία και (απροκάλυπτα) κατηγορήσουν τη θρησκεία-σας [δηλ. το μουσουλμανισμό], τότε πολεμήστε με τους αρχηγούς των απίστων — ασφαλώς οι όρκοι-τους δεν αξίζουν — έτσι ώστε να σταματήσουν.»
Τα παρακάτω εδάφια από τα ιερά ισλαμικά κείμενα έχουν επίσης ενδιαφέρον:
Μπουχαρί:Τ4Β52Α270-271 «Ο Προφήτης είπε: “Ποιος είναι ικανός να σκοτώσει τον Ασράφ; [Επεξηγηματική σημείωση: ο Ασράφ ήταν ένας Εβραίος ποιητής που έγραψε κάποια πράγματα εναντίον του Μωάμεθ.] Είπε πράγματα προσβλητικά εναντίον του Αλλάχ και του Αποστόλου-του.” Ο Μασλάμα σηκώθηκε λέγοντας: “Ω Απόστολε του Αλλάχ! Θα ήθελες να τον σκοτώσω εγώ;” Ο Προφήτης απάντησε: “Ναι.” Ο Μασλάμα είπε: “Τότε επίτρεψέ μου να πω ότι θέλω [δηλ., ένα ψέμα].” Ο Μωάμεθ είπε: “Σου επιτρέπω.”»
Ταμπαρί 7:94 «Ο Ασράφ δεν υποψιάστηκε τίποτα το κακό, όταν ο Μασλάμα φώναξε: “Χτυπήστε τον εχθρό του Αλλάχ!” Έτσι τον χτύπησαν, και τα σπαθιά-τους έπεσαν πάνω-του. Ο Μασλάμα είπε: “Θυμήθηκα το μαχαίρι-μου και το άδραξα. Το έμπηξα στο κάτω μέρος του σώματός του. Τον τρύπησα προς τα κάτω μέχρι που έφτασα στα γεννητικά-του όργανα. Ο εχθρός του Αλλάχ έπεσε στο έδαφος.”»
Ισχάκ:368 «Φέραμε το κεφάλι-του στον Μωάμεθ τη νύχτα, χαιρετήσαμε τον Προφήτη καθώς προσευχόταν, και ρίξαμε το κεφάλι του Ασράφ μπροστά στα πόδια-του. Ο Προφήτης δόξασε τον Αλλάχ που ο ποιητής είχε σκοτωθεί, και μας συνεχάρη για την καλή δουλειά που κάναμε για τον Σκοπό του Αλλάχ. Η επίθεσή μας εναντίον του εχθρού του Αλλάχ έσπειρε τον τρόμο μεταξύ των Εβραίων, και δεν υπήρχε Εβραίος στη Μεδίνα που να μη φοβόταν για τη ζωή-του.»
Ταμπαρί 7:97 «Το πρωί μετά το φόνο του Ασράφ, ο Προφήτης διέταξε: “Σκοτώστε όποιον Εβραίο μπορείτε.”»
Ισχάκ:369 «Τότε ο Μασ’ούντ όρμησε πάνω στον Σουναϋνά, έναν από τους Εβραίους εμπόρους με τον οποίο η οικογένειά του είχε κοινωνικές κ’ εμπορικές σχέσεις, και τον σκότωσε. Ο αδερφός του Μουσουλμάνου διαμαρτηρήθηκε λέγοντας: “Γιατί τον σκότωσες; Αρκετό λίπος έχεις στην κοιλιά-σου από τη φιλανθρωπία-του.” Ο Μασ’ούντ απάντησε: “Μά τον Αλλάχ, αν ο Μωάμεθ με είχε διατάξει να σκοτώσω εσένα, αδερφέ-μου, θα σου είχα κόψει το κεφάλι.” Οπότε ο αδερφός-του είπε: “Όποια θρησκεία μπορεί να σε βάλει να κάνεις τέτοιο πράγμα είναι πραγματικά θαυμάσια!”»
Μπουχαρί:Τ4Β56Α826 «Ο Σαντ εξεμάνη και είπε (στον Ουμαΐγια): “Φύγε από κοντά-μου, γιατί έχω ακούσει το Μωάμεθ να λέει οτι θα σε σκοτώσει.” Ο Ουμαΐγια είπε: “Θα με σκοτώσει;” Ο Σαντ είπε: “Ναι.” Ο Ουμαΐγια είπε: “Μά τον Αλλάχ! Όταν ο Μωάμεθ λέει κάτι, ποτέ δεν λέει ψέμματα.”»
Ταμπαρί 7:101 «Ζήτησαν από τον Προφήτη την άδεια να σκοτώσουν τον Σαλλάμ. Τους την έδωσε.»
Ισχάκ:308 «Στα μισά του δρόμου προς τη Μεδίνα, ο Οκμπά [ένας απ’ τους αιχμαλώτους] κλήθηκε για να εκτελεστεί. [Επεξηγηματική σημείωση: καθώς οι άλλοι αιχμάλωτοι κρατούνταν με σκοπό τα λύτρα, ο Οκμπά ρώτησε το Μωάμεθ γιατί του φέρονταν σκληρώτερα από τους άλλους αιχμαλώτους.] Ο Προφήτης είπε: “Λόγω της εχθρότητάς σου προς τον Αλλάχ και τον Προφήτη-του.” “Και η μικρή-μου κόρη;” σπάραξε ο Οκμπά, “ποιος θα την περιποιηθεί;” “Η Φωτιά της Κόλασης”, απάντησε ο Μωάμεθ. Εκείνη τη στιγμή αποκεφαλίστηκε. “Σιχαμένο υποκείμενο, [είπε ο Μωάμεθ] με περιγελούσες κ’ έλεγες πως οι ιστορίες-σου ήταν καλύτερες από τις δικές-μου. Ευχαριστώ τον Αλλάχ που σε σκότωσε και με παρηγόρησε.”»
Ταμπαρί 8:122/Ισχάκ:515 Ο Προφήτης έδωσε εντολή στον Ζουμπάιρ σχετικά με τον Κινανάχ, λέγοντας, «Βασάνισέ τον μέχρι να ξερριζώσεις και να εξάγεις ότι κατέχει.» Έτσι ο Ζουμπάιρ άναψε μια φωτιά στο στήθος του Κινανάχ, αναδεύοντάς τη με τη μασιά-του μέχρι που ο Κινανάχ ήταν σχεδόν ετοιμοθάνατος. Τότε ο Αγγελιοφόρος τον παρέδωσε στο Μασλάμα, που τον αποκεφάλισε.
Ισχάκ: 676 «[Επεξηγηματική σημείωση: η Ασμά μπιντ Μαρουάν ήταν συγγραφέας και ποιήτρια. Έγραψε κριτικές εναντίον του Μωάμεθ, ζητώντας από τη φυλή-της να φυλάγεται από κείνον, ως εξής:] “Υπακούτε έναν ξένο που σας παρακινεί να δολοφονείτε για να πάρετε λάφυρα. Είστε άπληστοι. Δεν υπάρχει κανένας με αντρική τιμή ανάμεσά σας;” Ακούγοντας αυτές τις γραμμές ο Μωάμεθ είπε: “Δεν θα με απαλλάξει κανείς απ’ αυτήν τη γυναίκα;” Ο Ουμαΐρ, ένας ένθερμος Μουσουλμάνος, αποφάσισε να εκπληρώσει την επιθυμία του Προφήτη. Την ίδια εκείνη νύχτα γλίστρησε μέσα στο σπίτι της συγγραφέως καθώς εκείνη κοιμόταν περιτριγυρισμένη από τα μικρά παιδιά-της. Υπήρχε ένα πάνω στο στήθος-της. Ο Ουμαΐρ απομάκρυνε το μωρό που θήλαζε, και τότε έμπηξε το σπαθί-του στην ποιήτρια. Το επόμενο πρωί στο τέμενος, ο Μωάμεθ, που ήταν ενήμερος του φόνου, είπε: “Βοήθησες τον Αλλάχ και τον Απόστολό του.” Ο Ουμαΐρ είπε: “Είχε πέντε γιους· μήπως θα έπρεπε να αισθανθώ τύψεις;” “Όχι”, απάντησε ο Προφήτης. “Ο φόνος-της είχε τόση σημασία όση δυο κατσίκια που κουτουλάνε τα κεφάλια-τους.”»
Μπουχαρί:Τ4Β52Α260 «Ο Προφήτης είπε: “Αν ένας Μουσουλμάνος απαρνηθεί τη θρησκεία-του, σκοτώστε-τον.”»
Μπουχαρί:Τ4Β52Α261 «Μια ομάδα από οκτώ άντρες [...] σκότωσαν το βοσκό και πήραν τις καμήλες-του, κ’ έγιναν άπιστοι ενώ πρωτύτερα ήταν Μουσουλμάνοι. Όταν ο Προφήτης ειδοποιήθηκε από κάποιον που έσπευσε για βοήθεια, έστειλε μερικούς άντρες στο κατόπι-τους, και πριν ο ήλιος ανεβεί ψηλά, τους πιάσανε, κ’ έβαλε και τους έκοψαν τα χέρια και τα πόδια. Μετά έδωσε διαταγές για καρφιά που ήταν καυτά και τα πέρασε πάνω από τα μάτια-τους, και αφέθηκαν στη Χάρρα (δηλ. μια βραχώδη έκταση στη Μεδίνα). Ζήτησαν νερό, και κανείς δεν τους έδωσε να πιουν μέχρι που πέθαναν.»
Από το δικτυακό τόπο Το Ισλάμ είναι Ειρήνη (http://www.islamispeace.org.uk/itm.php?id_top=34#1), περί της σχέσης μεταξύ Ισλάμ και τρομοκρατίας:
«Τα τελευταία χρόνια, πολλή προσοχή έχει δοθεί από τα μέσα ενημέρωσης στην απειλή του “Ισλαμικού Φονταμενταλισμού”. Δυστυχώς, χάρη σε ένα μείγμα προκατειλημένων ρεπορτάζ στα μέσα ενημέρωσης και πράξεων μερικών παραστρατημένων Μουσουλμάνων, η λέξη “Ισλάμ” έχει γίνει σχεδόν συνώνυμη με την “τρομοκρατία”. Εντούτοις, όταν κανείς εξετάσει την κατάσταση, η ερώτηση που θα έπρεπε να έρθει στο νου είναι: Προτρέπουν σε τρομοκρατία τα διδάγματα του Ισλάμ; Η απάντηση είναι: Ασφαλώς όχι! Το Ισλάμ απαγορεύει παντελώς τις τρομοκρατικές πράξεις που εκτελούνται από κάποιους παραπλανημένους ανθρώπους.
Το Ισλάμ προτρέπει σε ειρήνη, ευσπλαχνία, και συγχώρεση. Η δολοφονία αθώων ανθρώπων αντιβαίνει πλήρως προς τη διδασκαλία του Ισλάμ.»
Ας δούμε τώρα τί λένε το Κοράνι και τα άλλα ισλαμικά ιερά κείμενα επί του θέματος:
Κοράνι, 8:12 «Θυμηθείτε οτι ο Κύριός σας ενέπνευσε τους αγγέλους (με το μήνυμα): “Είμαι μαζί-σας: δώστε αντοχή στους Πιστούς: Θα σπείρω τον τρόμο στις καρδιές των Απίστων: τσακίστε τους λαιμούς-τους, και σακατέψτε τα ακροδάχτυλά τους.”»
Κοράνι 33:26 «Κ’ εκείνους από τους Ανθρώπους του Βιβλίου [δηλ. τους Εβραίους και τους Χριστιανούς] που τους βοήθησαν — ο Αλλάχ τους έριξε από τα φρούριά τους κ’ έσπειρε τον τρόμο στις καρδιές-τους. (Έτσι ώστε) κάποιους σκοτώσατε, κι άλλους πήρατε αιχμαλώτους.»
Ισχάκ:368 «Φέραμε το κεφάλι [του Ασράφ] στον Μωάμεθ τη νύχτα, χαιρετήσαμε τον Προφήτη καθώς προσεύχονταν, και ρίξαμε το κεφάλι του Ασράφ μπροστά στα πόδια-του. Ο Προφήτης δόξασε τον Αλλάχ που ο ποιητής είχε σκοτωθεί, και μας συνεχάρη για την καλή δουλειά που κάναμε για τον Σκοπό του Αλλάχ. Η επίθεσή μας εναντίον του εχθρού του Αλλάχ έσπειρε τον τρόμο μεταξύ των Εβραίων, και δεν υπήρχε Εβραίος στη Μεδίνα που να μη φοβόταν για τη ζωή-του.»
Από το δικτυακό τόπο Το Ισλάμ είναι Ειρήνη, περί της σχέσης μεταξύ Ισλάμ και πολέμου:
«Πολλοί μη-Μουσουλμάνοι, όταν σκέφτονται για το Ισλάμ, φαντάζονται θρησκευόμενους μανιακούς μ’ ένα σπαθί στο ένα χέρι και το Κοράνι στο άλλο. Αυτός ο μύθος, που έγινε δημοφιλής στην Ευρώπη την εποχή των Σταυροφοριών, είναι τελείως αστήρικτος. Πρώτ’ απ’ όλα, το Ιερό Κοράνι λέει ξεκάθαρα: “Ας μην υπάρχει καταναγκασμός στη θρησκεία”. Επιπλέον, το Ισλάμ διδάσκει οτι η πίστη ενός ανθρώπου πρέπει να είναι αληθινή και ειλικρινής, οπότε είναι κάτι που σίγουρα δεν μπορεί να επιτευχθεί δια της βίας σε κανέναν. Καταλύοντας το μύθο οτι το Ισλάμ “διαδόθηκε με το σπαθί”, ο (μη-Μουσουλμάνος) ιστορικός De Lacy O’ Leary έγραψε: “Η ιστορία κάνει ξεκάθαρο, εντούτοις, οτι ο μύθος των φανατικών Μουσουλμάνων που σάρωσαν τον κόσμο και διέδωσαν το Ισλάμ δια της ακμής της σπάθης-τους στις κατακτημένες φυλές είναι ένας από τους πιο φανταστικά γελοίους μύθους που δέχτηκαν ποτέ οι ιστορικοί.” (Το Ισλάμ στο Σταυροδρόμι, Λονδίνο, 1923, σ. 8).»
«Στα Αραβικά, η λέξη “τζιχάντ” σημαίνει την πάλη, τον αγώνα, και την προσπάθεια. Είναι μια κεντρική και πλατιά ισλαμική έννοια που κυρίως σημαίνει το να παλεύει κανείς εναντίον των κακών κλίσεων του εαυτού-του.
Το Ισλάμ δεν περιορίζεται στα όρια του ατόμου, αλλά προεκτείνεται στην πρόοδο της κοινωνίας και της ανθρωπότητας γενικότερα. Ένα άτομο δεν μπορεί να προοδεύει σε απομόνωση από αυτά που συμβαίνουν στην κοινωνία ή στον έξω κόσμο. Επομένως (η λέξη τζιχάντ) σημαίνει επίσης τον αγώνα για την καλυτέρευση της ζωής στην κοινωνία και τον αγώνα ενάντια στην αδικία, καταπίεση, και τυραννία.
Η λέξη “τζιχάντ” εν γένει παρανοείται και κατά συνέπεια προκαλεί ισχυρή εναντίωση. Είναι μια λέξη που χρησιμοποιείται συχνά στον τύπο, άμεσα ή έμμεσα, για να δηλώσει τον ιερό πόλεμο. Στην πραγματικότητα ο όρος “ιερός πόλεμος” καθιερώθηκε στην Ευρώπη κατά την περίοδο των Σταυροφοριών. Πρόκειται για έννοια ξένη προς το ισλαμικό σύνολο ιδεών. Ο πόλεμος δεν είναι “ιερός”.»
Τωρα ας διαβάσουμε τί έχουν να πουν τα ιερά κείμενα του Ισλάμ για τον πόλεμο και το τζιχάντ. (Το «δώστε μάχη», παρακάτω, είναι μετάφραση της Αραβικής λέξης «τζιχάντ».):
Κοράνι, 2:190–193 «Και δώστε μάχη για τον Αλλάχ μ’ εκείνους που μάχονται εναντίον-σας, και μην ξεπεράσετε τα όρια, ασφαλώς ο Αλλάχ δεν αγαπάει εκείνους που ξεπερνούν τα όρια. Και σκοτώστε-τους όπου τους βρείτε, και διώξτε-τους από κει που σας έδιωξαν, [γιατί] ο διωγμός είναι χειρότερος από το φόνο. [...] Και δώστε μάχη εναντίον-τους μέχρις ότου να μην υπαρχει πια διωγμός, και η θρησκεία να είναι μόνο για τον Αλλάχ.»
Κοράνι, 2:216 «Οι εχθροπραξίες σας ζητούνται, κ’ εσάς δεν σας αρέσουν. Είναι όμως δυνατόν να μην σας αρέσει κάτι που είναι καλό για σας, και να σας αρέσει κάτι που είναι κακό για σας. Αλλά ο Αλλάχ γνωρίζει, ενώ εσείς όχι.»
Κοράνι, 4:74 «Συνεπώς αφήστε εκείνους που μάχονται για τον Αλλάχ, που ανταλλάσσουν την επίγεια ζωή με την επουράνια· και σε όποιον μάχεται για τον Αλλάχ, είτε σκοτωθεί είτε νικήσει, Εμείς θα του δώσουμε μια πλούσια ανταμοιβή.»
Κοράνι, 4:89 «συνεπώς μην κάνετε φίλους μεταξύ αυτών [των υποκριτών, που εγκατέλειψαν το Ισλάμ] μέχρις ότου φύγουν (από τα σπίτια-τους) κατά τον τρόπο του Αλλάχ· αλλ’ αν γυρίσουν, τότε πιάστε-τους και σκοτώστε-τους όπου τους βρείτε, και μην κάνετε μεταξύ αυτών φίλους ή βοηθούς.»
Κοράνι, 8:15–16 «Ω πιστοί! όταν συναντήσετε τους απίστους στη μάχη, ποτέ μη στρέψετε τα νώτα-σας σ’ αυτούς. Αν κανείς στρέψει τα νώτα σ’ αυτούς μια τέτοια μέρα — εκτός αν πρόκειται για στρατηγική κίνηση του πολέμου, ή για υποχώρηση προς μια στρατιωτική μονάδα (δική-του) — στρέφει επάνω-του την οργή του Αλλάχ, και κατοικία-του είναι η Κόλαση.»
Κοράνι, 8:39 «Ώστε δώστε μάχη εναντίον-τους μέχρις ότου να μην υπαρχει πια διωγμός, και η θρησκεία να είναι μόνο για τον Αλλάχ.»
Κοράνι 8:65 «Ω Προφήτη, παρώτρυνε τους πιστούς να δώσουν μάχη. Αν υπάρχουν είκοσι αποφασισμένοι ανάμεσά σας θα κατατροπώσουν διακόσιους; αν υπάρχουν εκατό τότε θα σκοτώσουν χίλιους απίστους, γιατί αυτοί είναι άνθρωποι που δεν καταλαβαίνουν.»
Κοράνι, 9:5 «Και όταν οι ιεροί μήνες περάσουν, τότε σφάξτε τους ειδωλολάτρες όπου τους βρείτε, και κάντε-τους αιχμαλώτους και πολιορκείστε-τους και κρυφτείτε και στήστε-τους ενέδρες, μετά αν μετανοήσουν και κάνουν συνέχεια προσευχές και πληρώνουν το φόρο για τους φτωχούς, αφήστε-τους το δρόμο ελεύθερο· ασφαλώς ο Αλλάχ συγχωρεί, είναι Φιλεύσπλαχνος.»
Κοράνι 47:4 «Επομένως, όταν συναντάτε τους απίστους (στη μάχη), τσακίστε τους λαιμούς-τους· αργότερα, όταν θα τους έχετε πλήρως καθυποτάξει, δέστε-τους γερά: μετά (είναι ώρα για) είτε γενναιοδωρία είτε λύτρα: μέχρις ότου ο πόλεμος τα φέρει όλα εις πέρας. Έτσι (διατάσσεστε): αλλά αν ήταν Θέλημα του Αλλάχ, ασφαλώς θα μπορούσε να τους τιμωρήσει (ο Ίδιος); αλλά (σας αφήνει να μάχεστε) για να σας δοκιμάσει.»
Κοράνι 61:4 «Ασφαλώς ο Αλλάχ αγαπάει όσους μάχονται για το Σκοπό-του σε παράταξη μάχης, σαν να ήταν μια στέρεη συμπαγής μάζα.»
Κοράνι 9:29 «Πολεμήστε εκείνους που δεν πιστεύουν στον Αλλάχ, ούτε στην Ημέρα της Κρίσεως, ούτε θεωρούν απαγορευμένο εκείνο που έχει απαγορεύσει ο Αλλάχ και ο Αγγελιοφόρος-Του, ούτε παραδέχονται τη θρησκεία της Αλήθειας, (ακόμη κι αν είναι) απ’ τους Ανθρώπους του Βιβλίου, [Χριστιανοί και Εβραίοι] μέχρις ότου πληρώσουν το φόρο υποταγής, κ’ αισθάνονται καθυποταγμένοι.»
Ισχάκ:587. «Η επίθεσή μας δεν θα είναι μια ασθενική, παραπαίουσα υπόθεση. Θα δώσουμε μάχη όσο ζούμε. Θα μαχόμαστε μέχρι να σε στρέψουμε στο Ισλάμ, να ζητάς ταπεινά καταφύγιο. Θα μαχόμαστε χωρίς να μας νοιάζει ποιον συναντάμε. Θα δώσουμε μάχη είτε αν καταστρέψουμε αρχαίες ιδιοκτησίες είτε νέα προνόμια. Έχουμε πετσοκόψει κάθε αντίπαλο. Τους έχουμε διώξει βίαια από μπροστά-μας υπό την ηγεσία του Αλλάχ και του Ισλάμ. Θα δώσουμε μάχη μέχρις ότου εγκαθιδρυθεί η θρησκεία-μας. Και θα τους λεηλατήσουμε, γιατί πρέπει να ντροπιαστούν.»
Ισχάκ:327 «Ο Αλλάχ είπε, “Ένας προφήτης πρέπει να σφάξει πριν να συλλέξει αιχμαλώτους. Ο κατασφαγμένος εχθρός διώχνεται από τη γη. Μωάμεθ, έχεις ζηλέψει τις επιθυμίες αυτού του κόσμου, τα καλά και τα λύτρα που οι αιχμάλωτοι θα φέρουν. Αλλά ο Αλλάχ επιθυμεί να σκοτωθούν για να κάνει φανερή τη θρησκεία.”»
Ισχάκ:576 «Μου άρεσε η τιμωρία που επιβλήθηκε στους απίστους. Το να τους σκοτώνεις ήταν γλυκύτερο από πιοτό. Καλπάσαμε ανάμεσά τους λαχανιάζοντας για τα λάφυρα. Με τη δυνατή φωνή του στρατού-μας, η ίλη του Αποστόλου προχώρησε στη σύρραξη.»
Ταμπαρί 9:69 «Οι Άραβες ήταν οι πρώτοι που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του Προφήτη. Είμαστε οι βοηθοί του Αλλάχ και οι βεζύρηδες του Αγγελιοφόρου-Του. Πολεμούμε τον κόσμο μέχρι που να πιστέψουν στον Αλλάχ. Όποιος πιστέψει στον Αλλάχ και στον Αγγελιοφόρο-Του έχει εξασφαλίσει τη ζωή-του και τα υπάρχοντά του από μας. Όσο για κείνον που δεν πιστεύει, θα τον πολεμήσουμε για πάντα για το Σκοπό του Αλλάχ. Ο φόνος-του είναι μικρό πράγμα για μας.»
Ισχάκ:300 «Μάχομαι στην υπηρεσία του Αλλάχ. Αυτό είναι ευλάβεια και καλή πράξη. Στον πόλεμο του Αλλάχ δεν φοβάμαι όπως θα φοβούνταν οι άλλοι. Γιατί αυτή η μάχη είναι δίκαιη, αληθινή, και καλή.»
Μπουχαρί:Τ4Β53Α386 «Ο Προφήτης-μας, ο Αγγελιοφόρος του Κυρίου-μας, μας διέταξε να σας πολεμήσουμε μέχρις ότου να προσκυνήσετε τον Αλλάχ και μόνον εκείνον, ή να μας πληρώσετε την Τζίζγια (φόρο υποτέλειας)· και ο Προφήτης-μας μας έχει πληροφορήσει οτι ο Κύριός μας λέει: “Όποιος ανάμεσά μας σκοτωθεί σαν μάρτυρας θα πάει στον Παράδεισο για να ζήσει μια πολυτελή ζωή που δεν έχει ξαναδεί όμοιά της, και όποιος επιζήσει θα γίνει ο αφέντης-σας.”»
Ισχάκ:208 «Όταν ο Αλλάχ επέτρεψε στον Απόστολό Του να δώσει μάχη, το δεύτερο Ακάμπα περιελάμβανε συνθήκες σχετικά με τον πόλεμο που δεν ήταν στην πρώτη πράξη υποταγής. Τώρα δεσμευτήκαμε σε πόλεμο εναντίον ολόκληρης της ανθρωπότητας για τον Αλλάχ και τον Απόστολό Του. Μας υποσχέθηκε μια ανταμοιβή στον Παράδεισο για την πιστή-μας υπηρεσία. Δεσμευτήκαμε να πολεμήσουμε με πλήρη υποταγή στο Μωάμεθ ανεξάρτητα από το πόσο αντίξοες θα είναι οι συνθήκες.»
Μουσλίμ 20:4645 «...Αυτός (ο Αγγελιοφόρος του Αλλάχ) το έκανε αυτό και είπε: “Υπάρχει μια άλλη πράξη που ανυψώνει τη θέση ενός άνδρα στον Παράδεισο σε βαθμό κατά εκατό φορές (υψηλότερο), και η διαφορά μεταξύ του ενός βαθμού και του άλλου είναι ίση με το ύψος του ουρανού απ’ τη γη”. Εκείνος (ο Αμπού Σα’ιντ) είπε: “Ποια είναι αυτή η πράξη;” Εκείνος [ο Μωάμεθ] απάντησε: “Τζιχάντ για τον Αλλάχ! Τζιχάντ για τον Αλλάχ!”»
Από το δικτυακό τόπο Το Ισλάμ είναι Ειρήνη, για την κατάσταση των γυναικών στο Ισλάμ:
«Πολλά εδάφια στο Κοράνι κάνουν ξεκάθαρο το οτι άνδρες και γυναίκες είναι ίσοι από την άποψη του Θεού. Σύμφωνα με τη διδασκαλία του Ισλάμ, το μόνο πράγμα που διαχωρίζει τους ανθρώπους κατά την άποψη του Θεού είναι ο βαθμός της ορθής συμπεριφοράς-τους. Πολλοί εκπλήσσονται όταν ανακαλύπτουν οτι ο Ισλαμικός Νόμος εγγυήθηκε, πάνω από 1400 χρόνια πριν, άγνωστα μέχρι τότε δικαιώματα στις γυναίκες. Για παράδειγμα, η ισλαμική δικαιοσύνη δηλώνει ξεκάθαρα οτι οι γυναίκες έχουν δικαίωμα να ψηφίζουν, να μορφώνονται, να κατέχουν περιουσία, να έχουν οικονομική ανεξαρτησία, να λειτουργούν επιχειρήσεις, και να λαμβάνουν ίση αμοιβή για ίση εργασία. Αυτά τα ίδια δικαιώματα δόθηκαν στις γυναίκες στην Ευρώπη και στην Αμερική πρόσφατα μόνον.
Η κύρια διαφορά στον τρόπο με τον οποίο αυτά τα δικαιώματα εμφανίστηκαν είναι επίσης σημαντική. Στην Ευρώπη τα δικαιώματα έγιναν μέρος του νόμου μόνον αφού οι γυναίκες έκαναν μεγάλους πολιτικούς αγώνες. Στο Ισλάμ, τα δικαιώματα δόθηκαν από το Θεό μέσω της αποκάλυψης. Δεν μπορούν να απαλειφθούν με κανενός την απόφαση.
Αν οι γυναίκες στο Μουσουλμανικό Κόσμο σήμερα δεν έχουν τα δικαιώματά τους κι αν κάποια συγκεκριμένη κοινωνία καταπιέζει τις γυναίκες, το κάνει παρά το Ισλάμ, κι όχι λόγω του Ισλάμ.»
Ιδού μερικά εδάφια από τα Ισλαμικά ιερά κείμενα:
Κοράνι 4:11 «Ο Αλλάχ (έτσι) σας καθοδηγεί όσον αφορά στα παιδιά-σας (κληρονομία): στον άνδρα, μερίδα ίση μ’ εκείνη δύο γυναικών· [...] αν δεν υπάρχουν παιδιά, και οι γονείς είναι οι (μόνοι) κληρονόμοι, η μητέρα έχει το ένα τρίτο [άρα ο πατέρας παίρνει τα άλλα δύο τρίτα]· Αυτές είναι οι συμφωνημένες μερίδες που καθορίζονται από τον Αλλάχ· και ο Αλλάχ είναι Παντογνώστης, Πάνσοφος.»
Κοράνι 4:12 «[Προς τους άνδρες:] Σε ότι αφήνουν οι γυναίκες-σας, το μερίδιό σας είναι το μισό, αν δεν αφήνουν παιδί· [...] Σε ότι αφήνετε εσείς [οι άνδρες], το μερίδιό τους είναι ένα τέταρτο, αν δεν αφήνετε παιδί· [...] αλλά αν αφήνουν αυτές παιδί, τότε παίρνετε ένα τέταρτο· [και] αν αφήνετε εσείς παιδί, παίρνουν ένα όγδοο»
Κοράνι 2:282 [Περί κατάθεσης στο δικαστήριο:] «[...] πάρτε δύο μάρτυρες, ανάμεσα από τους δικούς-σας άνδρες, και αν δεν υπάρχουν δυο άνδρες, τότε έναν άνδρα και δυο γυναίκες της επιλογής-σας, για μάρτυρες, έτσι ώστε αν μια-τους κάνει λάθος, να τη διορθώνει η άλλη.»
Κοράνι 2:228 «και αυτές [οι γυναίκες] έχουν δικαιώματα παρόμοια με εκείνα που είναι εναντίον-τους, όπως είναι δίκαιο, και οι άνδρες είναι ένα βαθμό ανώτεροι απ’ αυτές· και ο Αλλάχ είναι Ισχυρός, Σοφός.»
Κοράνι 2:223 «Οι γυναίκες-σας είναι σαν ένα κομάτι καλλιεργημένης γης για σας· έτσι, πλησιάστε τη γη-σας όποτε και όπως θέλετε·»
Κοράνι 4:3 «Αν φοβάστε οτι δεν θα μπορέσετε να τα καταφέρετε δίκαια με τα ορφανά, παντρευτείτε γυναίκες της επιλογής-σας, δύο, ή τρεις, ή τέσσερις· αλλά αν φοβάστε οτι δεν θα μπορέσετε να είστε δίκαιος (μ’ εκείνες), τότε μόνο μία, ή (μια αιχμάλωτη) που είναι του δεξιού χεριού-σας, που θα είναι πιο κατάλληλη, ώστε να εμποδιστείτε από το να κάνετε αδικία.»
Κοράνι 4:24 [Ο άνδρας επιτρέπεται να πάρει γυναίκες σκλάβες εκτός γάμου] «Και όλες οι παντρεμένες γυναίκες (σας απαγορεύονται) εκτός από εκείνες (τις αιχμάλωτες) που είναι του δεξιού χεριού-σας. Αυτό είναι εντολή του Αλλάχ προς εσάς.»
Κοράνι 4:34 «Οι άντρες είναι οι συντηρητές των γυναικών γιατί ο Αλλάχ έκανε μερικούς ανώτερους από άλλους, και γιατί εκείνες ξοδεύουν από την περιουσία-τους· οι καλές γυναίκες είναι συνεπώς υπάκουες, που φυλάνε όσα δεν φαίνονται όπως ο Αλλάχ τα έχει φυλάξει· και (όσο για) εκείνες για τις οποίες φοβάστε μη σας εγκαταλείψουν, φοβερίστε-τις, και αφήστε-τις μόνες στους κοιτώνες και δείρετέ τις· τότε αν σας υπακούσουν, μη ζητήσετε κάποιον τρόπο εναντίον-τους· ασφαλώς ο Αλλάχ είναι Ύψιστος, Μεγάλος.»
Μπουχαρί:Τ1Β6Α301 «[Ο Μωάμεθ] είπε, “Ω γυναίκες! Να δίνετε ελεημοσύνη, γιατί έχω δει οτι η πλειοψηφία των κατοίκων της Φωτιάς της Κολάσεως ήσασταν εσείς (οι γυναίκες).” Εκείνες ρώτησαν: “Πώς έτσι, ω Απόστολε του Αλλάχ;” Και τους απάντησε: “Βρίζετε συχνά και είστε αγνώμονες στους συζύγους-σας. Δεν έχω δει κανέναν που να υπολείπεται σε νοημοσύνη και θρησκεία περισσότερο από σας. Ένας προσεκτικός, λογικός άντρας μπορεί να παρασυρθεί από κάποιες από σας.” Οι γυναίκες ρώτησαν: “Ω Απόστολε του Αλλάχ! Γιατί υπολειπόμαστε σε νοημοσύνη και θρησκεία;” Εκείνος είπε: “Δεν είναι η μαρτυρία δύο γυναικών ίση με τη μαρτυρία ενός άντρα;” Απάντησαν καταφατικά. Είπε: “Αυτό είναι το ελάττωμα στη νοημοσύνη-σας. Δεν είναι αλήθεια οτι μια γυναίκα δεν μπορεί ούτε να προσευχηθεί ούτε να νηστέψει κατά τις ημέρες της εμμήνου ρύσης-της;” Οι γυναίκες απάντησαν καταφατικά. Εκείνος είπε: “Αυτό είναι το ελάττωμα στη θρησκεία-σας.”»
Μουσλίμ 4:2127 [Η 9 ετών σύζυγος του Μωάμεθ, Αϊσά, περιγράφει πώς ο Μωάμεθ την χτύπησε στο στήθος-της — που όπως λέει «με έκανε να πονέσω» — επειδή τον ακολούθησε έξω από το σπίτι χωρίς την άδειά του.]
Ορίστε και η γνώμη ενός σημαντικού σοφού του Ισλάμ, του αλ-Γκαζάλι, για τις γυναίκες:
Αλ-Γκαζάλι [απόσπασμα από τον Ίμπν Ουαρράκ]: [ο ρόλος της Μουσουλμάνας γυναίκας είναι να] «μένει στο σπίτι και να ασχολείται με το ράψιμό της. Δεν πρέπει να βγαίνει έξω συχνά, δεν πρέπει να είναι καλά πληροφορημένη, ούτε πρέπει να συνεννοείται με τους γείτονές της και μόνο να τους επισκέπτεται όταν είναι απολύτως απαραίτητο· πρέπει να περιποιείται τον άντρα-της... και να ζητεί να τον ικανοποιεί σε όλα... Η μόνη-της ανησυχία πρέπει να είναι η αρετή-της... Πρέπει να είναι καθαρή, και έτοιμη να ικανοποιήσει τις σεξουαλικές ανάγκες του άντρα-της ανά πάσα στιγμή.»
Μιχάλης Β.
Πηγή:
http://www.foundalis.com/rlg/Islam_kai_eirini.htm