Σκληρότερη στάση υιοθετεί ο διευθυντής τουΒρετανικού Μουσείου, Νιλ Μακ Γκρέγκορ, μετά τις νέες προσπάθειες εκ μέρους της Ελλάδας να διεκδικήσει τα Γλυπτά του Παρθενώνα και να προβάλλει το αίτημά της, τονίζοντας ότι “ανήκουν σε όλους”.
Μιλώντας στους Times του Λονδίνου, ο κ. Μακ Γκρέγκορ επανέλαβε ότι ο τρόπος που ολόρδος Έλγιν απέκτησε τα αρχαία τον 19ο αιώνα κατά τη διάρκεια της οθωμανικής κατοχής, ήταν νόμιμος και ότι προκύπτει “μέγιστη κοινωνική ωφέλεια” από την παραμονή τους στο Λονδίνο, καθώς μπορούν να τα απολαύσουν περισσότεροι όπως υποστηρίζει.
Ο ίδιος απορρίπτει το επιχείρημα πως έναέργο τέχνης δεν μπορεί να είναικατακερματισμένο, λέγοντας πως ένα τρίτο των Μαρμάρων που κάποτε κοσμούσαν τον Παρθενώνα βρίσκονται στην Ελλάδα και άλλο ένα τέτοιο ποσοστό στο Λονδίνο.
“Αρκετά από αυτά δεν υπάρχουν πια.
Οπότε δεν υπάρχει θέμα αποκατάστασης ενός έργου τέχνης στην πληρότητά του. Επιπλέον δεν τίθεται θέμα ότι θα επιστρέψουν στο κατεστραμμένο κτίριο από όπου προήλθαν” προσθέτει.
Σημειώνει πως οι συνομιλίες με τις ελληνικές αρχές είναι δύσκολες γιατί “δεν δέχονται ως ιδιοκτήτες των Γλυπτών” το Βρετανικό Μουσείο. “Αυτά τα γλυπτά ανήκουν σε όλο τον κόσμο”, τονίζει.
Τονίζει επίσης ότι τα γλυπτά έπαψαν να είναι αρχιτεκτονικά στολίδια του Παρθενώνα και έγιναν έργα τέχνης από μόνα τους. “Έγιναν μέρος μίας διαφορετικής ιστορίας, αυτής που εξιστορεί τί σημαίνει το ανθρώπινο σώμα για τον πολιτισμό. Στην Αθήνα, θα ήταν μέρος της αθηναϊκής ιστορίας αποκλειστικά” σημειώνει.
Ερωτηθείς τί εννοεί “της αθηναϊκής ιστορίας” λέει: “Δεν είναι καν ελληνικό μνημείο. Πολλές άλλες πόλεις διαμαρτυρήθηκαν για τα χρήματα που τους πήραν για να χτιστεί αυτό στην Αθήνα”.
Με πληροφορίες από Standard και The Australian